Dobry program ubezpieczeniowy dla miasta lub gminy to prawdziwe wyzwanie dla brokera. W jednym organizacyjnym tyglu przenikają się tu bowiem różnorodne ryzyka jakże odmiennych działalności i funkcji: administracja, nowe inwestycje, mieszkalnictwo, transport osób, zarządzanie drogami, ochrona zdrowia, szkolnictwo, sport, zasoby ludzkie itd.
Celem głównym naszego działania jest doprowadzenie do przyjęcia przez klienta zintegrowanej polityki w zakresie zarządzania ryzykiem działalności i zunifikowanie procedur zakupu ubezpieczeń i sposobu ich wykonywania w obrębie całej struktury miejskiej lub gminnej.
Cele częściowe
- analiza stanu istniejącego – stosowane procedury dotyczące ubezpieczeń, posiadane ubezpieczenia i sposób ich zawierania, wielkość wydatkowych środków, przebieg ubezpieczeń – szkody i odszkodowania
- analiza realnych potrzeb ubezpieczeniowych – ocena ryzyka
- przygotowanie wspólnego programu ubezpieczeniowego – dobór ryzyk do ubezpieczenia, określenie parametrów adekwatnych produktów ubezpieczeniowych, zintegrowany system monitorowania szkód – zgłaszanie i egzekwowanie odszkodowań
- opracowanie SIWZ na zakup ubezpieczeń dla całej struktury i udział w postępowaniu w charakterze eksperta
- wdrożenie rozwiązań
Korzyści
- uzyskanie spójnych i jednolitych procedur stosowanych w obrębie organizacji
- świadome posługiwanie się procedurami przez personel i prawidłowe korzystanie z ubezpieczeń
- optymalizacja ochrony i ceny ubezpieczeń
- unikanie podwójnych ubezpieczeń, a z drugiej strony eliminowanie niedoubezpieczeń
- poprawa jakości informacji o stanie ryzyk w organizacji, podjęcie działań prewencyjnych
- wzrost zaufania u Ubezpieczycieli – możliwość uzyskiwania ochrony „trudnych” ryzyk
- relatywne obniżenie ceny ubezpieczeń – efekt skali
Zapytaj o szczegóły >>>